?

Log in

gender identity (англ.) - Поклонник деепричастий [entries|archive|friends|userinfo]
Anatoly Vorobey

[ website | Website ]
[ userinfo | livejournal userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| English-language weblog ]

gender identity (англ.) [фев. 16, 2004|10:23 pm]
Anatoly Vorobey
Любопытная статья в San Francisco Chronicle о всяческих новых, и не очень, сленговых терминах для более точной идентификации половой ориентации:
The list of terms -- which have hotly contested definitions -- goes on: "FTM" for female to male, "MTF" for male to female, "boydyke," "trannyboy, " "trannyfag," "multigendered," "polygendered," "queerboi," "transboi," "transguy," "transman," "half-dyke," "bi-dyke," "stud," "stem," "trisexual," "omnisexual," and "multisexual."
[...]
Justin, who is 19 and didn't want to use his last name because he's not out to his family as transgender, calls himself a "boi" -- with an "i" -- because he feels like a boy -- with a "y" -- but "I don't have the boy parts, as much as I wish I did."

"I'm still learning the ropes of just being me," he added.
[...]
Genderqueer: Someone who views the gender options as more than just male and female or who doesn't fit into the binary male-female system.

Trannydyke: A transgender person attracted to people with a more feminine gender.

Trannyfag: A transgender person attracted to people with a more masculine gender.

Boi: A boyish gay guy or a biological female with a boyish presentation.

Heteroflexible: A straight person with a queer mind-set.

Но это ещё что. Я тут узнал, что, оказывается, существует коммьюнити в ЖЖ, под названием gender_petition, цель существования которой — добиться, чтобы при создании журнала в ЖЖ можно было указывать свой пол не только как мужской или женский (или вообще не указывать, как тоже можно сейчас), но и разные другие альтернативные гендеры. 1239 участников, между прочим! У них и опрос есть насчёт того, какие опции следует добавить; самое душераздирающее в этом опросе — ответы в секции "Other".
СсылкаОтветить

Comments:
[User Picture]From: amigofriend
2004-02-16 12:41 pm

Да. Пол "text box" - это для меня.
(Ответить) (Thread)
[User Picture]From: squadette
2004-02-16 12:51 pm
"created by lj user="GenderWarrior", formerly known as lj user="Lilith7879"

во чувак нашёл себе призвание -- сразу идентичность появилась

HYVE MYND, тоже мне.
(Ответить) (Thread)
[User Picture]From: squadette
2004-02-16 12:53 pm
genderfluid -- это очень сильно

"half-dyke" и "trans-dyke" занимают второе и второе места
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: squadette
2004-02-16 12:54 pm
> чувак

uhmmm, прошу простить бинарного шовиниста
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: dimrub
2004-02-16 01:31 pm

Re:

Чувло?
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: oxfv
2004-02-16 12:57 pm
Да, тяжело нам тут :) Знаешь про вкручивание лампочек? How many straight san-franciscans does it take to screw in a light bulb? - both!
(Ответить) (Thread)
[User Picture]From: ullr
2004-02-16 03:33 pm

Re:

Californians don't screw in light bulbs, they screw in hot tubs
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: oxfv
2004-02-16 03:38 pm

Re:

Бррр... I'm not a real californian then :)
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: katja_i
2004-02-16 01:51 pm
идентификации половой ориентации

В данном случае скорее половой самоидентификации.
(Ответить) (Thread)
[User Picture]From: avva
2004-02-16 01:59 pm
Да, пожалуй.
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: ipain
2004-02-16 09:49 pm

Re:

кслову не думаю - они же пытаются понять как себя представлять другим, кто есть другие, как называть своих? и это действительно похоже на попытку найти вектор половой ориентации который задает дискурсивный кластер.
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: elinai
2004-02-16 03:01 pm
Интересно, хотя непонятно кто есть кто. В ответах я увидела что пол может считаться опциональным:
*Instaed of a statement "Gender:," we could have question "Gender?" with a blank field after.*

То есть, пола может и не быть. С нетерпением жду чего еще в привычном мире может не быть. Буду высматривать волосы без цвета и людей без ширины.
(Ответить) (Thread)
[User Picture]From: ullr
2004-02-16 03:37 pm

Re:

> волосы без цвета и людей без ширины.
Это строчка явно из БГ.
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: elinai
2004-02-17 08:24 am

:-)

Нет, сама придумала.
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: ullr
2004-02-17 01:42 pm

Re: :-)

:)
(Ответить) (Parent) (Thread)
From: (Anonymous)
2004-02-16 04:08 pm

Re:

> То есть, пола может и не быть.

Например, журнал, заведеный роботом...
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: elinai
2004-02-17 08:17 am
... или Чебурашкой.
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: tamperevident
2004-02-16 04:52 pm

Re:

"What is intersexuality (or hermaphroditism)?

Our culture conceives sex anatomy as a dichotomy: humans come in two sexes, conceived of as so different as to be nearly different species.
However, developmental embryology, as well as the existence of
intersexuals, proves this to be a cultural construction. Anatomic sex differentiation occurs on a male/female continuum, and there are several dimensions.

Genetic sex, or the organization of the "sex chromosomes," is commonly thought to be isomorphic to some idea of "true sex." However, something like 1/500 of the population have a karyotype other than XX or XY. Since genetic testing was instituted for women in the Olympic Games, a number of women have been disqualified as "not women," after winning. However, none of the disqualified women is a man; all have atypical karyotypes, and one gave birth to a healthy child after having been disqualified.

The sex chromosomes determine the differentiation of the gonads into ovaries, testes, ovo-testes, or nonfunctioning streaks. The hormones produced by the fetal gonads determine the differentiation of the external genitalia into male, female, or intermediate (intersexual) morphology. Genitals develop from a common precursor, and therefore intermediate morphology is common, but the popular idea of "two sets" of genitals (male and female) is not possible. Intersexual genitals may look nearly female, with a large clitoris, or with some degree of posterior labial fusion. They may look nearly male, with a small penis, or with hypospadias. They may be truly "right in the middle," with a phallus that can be considered either a large clitoris or a small penis, with a structure that might be a split, empty scrotum, or outer labia, and with a small vagina that opens into the urethra rather than into the perineum."


http://www.ncf.ca/ip/sigs/life/gay/xdress/intersex

"Gender Dysphoria, literally a misery with regard to gender, is the condition of being in a state of conflict between gender and physical sex.

A transsexual is a person in which the sex-related structures of the brain that define gender identity are exactly opposite the physical sex organs of the body.

Put even more simply, a transsexual is a mind that is literally, physically, trapped in a body of the opposite sex."


http://www.transsexual.org/What.html
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: xirax
2004-02-16 04:05 pm
Ага, очень понравился вариант ответа "various".
(Ответить) (Thread)
[User Picture]From: malaya_zemlya
2004-02-16 05:21 pm
Поиск Identity вообще популярное занятие в Америке. Кошку кошкой называть не интересно.
(Ответить) (Thread)
From: (Anonymous)
2004-02-16 08:19 pm

Well..

This inanity has been rammed into the heads of American youths for decades since 1960s. The campaign proved to be surprisingly successful. Homosexuality is THE norm, the one that is more normal than the norm, and there is strong enough peer pressure in American schools for the students to experiment (at least) with the homosexual sex.
The trend did not appear in the culture naturally, it was implanted, intentionally to weaken the white american society, which events are well-documented.
The trend is sustained by the joint efforts of the educational system, and entertainment/mass media.

Now, naturally, some degree of resistance has been put up by the traditional culture, but it has lost. Sanity has been labelled as right-wing extremism, radio talk show hosts pounding their irrelevantly small audiences about feminazies and such. Too sad.
Interesting to note that the group that pushed for the changes (and maintains them) preaches the exactly opposite values for its own members.

Достаточно умный и заслуженно издевательский русский текст о политической корректности здесь (http://www.lib.ru/PROZA/TOLSTAYA/p_politcorr.txt)
(Ответить) (Thread)
[User Picture]From: tamperevident
2004-02-17 04:55 pm

Re: Well..

Homosexuality is THE norm

как человек, проживший много лет в Америке, должна Вам сообщить, что это не так. нормой, все-таки, считался и считается человек обыкновенный. кроме того, есть разница между гомосексуализмом (половой ориентацией), половой самоидентификацией, и биологическим полом. безполые или многополые генетические вариации среди людей действительно встречаются (см. мою ссылку сверху), но их, естественно, чрезвычайно мало. не могу судить, сколько таких людей реально присутствуют в ЖЖ, но большинство подписавшихся там скорее всего просто маются дурью, как и мы с Вами. :-)
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: flaass
2004-02-16 11:27 pm

Записался, ответил на опрос, и выписался сразу.
(Ответить) (Thread)
[User Picture]From: graph
2004-02-17 01:49 am

Кого только в нашей общаге нет...

А если еще вспомнить, что есть и М, и Ж (будем политкорректными: пенисоЖЖшники ака мужики и вагиноЖЖники ака дамы), не считая всяких разных девиаций и витиеватых случаев. Вот, на 3-м этаже нашей общаги живет девачка, которая внутри считает себя мальчиком. И, соответственно, она любит мальчиков, но не как гетеросексуальная девачка, а как гомосексуальный мальчик! Причём эта/этот девачкомальчик очень симпатичная(-ен).

Т.е., прикинь, братан: знакомишься ты с симпатичной девачкой, происходит у вас love, а потом выясняется, что это был (пусть и внутри) вовсе даже мальчик! И кто ты после этого, только что отымевший мальчика? Пусть даже у этого мальчика сладкая вагина и обалденнейшие титьки?! Поневоле поостережешься других пидарами называть... :)


Ника этого девачко-мальчика (этой мальчико-девачки?:) не указываю - реальный персонаж русского ЖЖ.
(Ответить) (Thread)
From: ex_dj_nooki
2004-02-17 02:41 am
Text box... да делать им просто нечего, с жиру бесятся, вмсето того, чтобы ударно работать...
(Ответить) (Thread)
[User Picture]From: sencho
2004-02-19 12:27 pm

Re:

В отличии от наших, они работают ударно. Поэтому и балуются.
(Ответить) (Parent) (Thread)