?

Log in

No account? Create an account
книги про ковбоев - Поклонник деепричастий [entries|archive|friends|userinfo]
Anatoly Vorobey

[ website | Website ]
[ userinfo | livejournal userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| English-language weblog ]

книги про ковбоев [янв. 21, 2013|10:31 pm]
Anatoly Vorobey
Две книги о том, как на самом деле жили/вели себя/одевались/говорили ковбои в конце 19 века, написанные очевидцами:

Emerson Hough, The story of the cowboy (1897)

P.A.Rollins, The cowboy; his characteristics, his equipment, and his part in the development of the West (1922)

Я их нашел, чтобы разобраться в вопросе про ремни и пряжки. Ну и полистал еще немного, но читать все-таки сейчас не буду, не настолько интересно. Но хорошо написано, и наверное достоверно.

Любопытно, что оказывается кроме слова cowboy было также в ходу и широко распостранено cowpuncher или просто puncher.

Забавная цитата из второй книги:
The gun not only was an integral part of full dress, but also was to the mind of the cowboy as effective on the female heart, and as compelling an accompaniment of love-making as to the belief of the young soldier has ever been the sword.

The fewness of women in the Cattle Country did not lessen man's wish to go a-courting. Any female could get a husband. An attractive one could choose from an army.

(love-making тут означает "ухаживание", а не то, что вы подумали)

(меня позабавило еще, как автор тут использует ученое слово fewness. Мог же написать по-простому, по-народному: dearth, paucity, или на худой конец scarcity, но вот надо ему ученость свою показать)
СсылкаОтветить

Comments:
[User Picture]From: geneus
2013-01-22 02:51 pm
Не понял вашей иронии.
Этот факт отмечают историки освоения ДИкого Запада - достаточно погулить, например
http://theawarenesscenter.blogspot.com/2002/09/history-of-prostitution-in-jewish.html
http://www.tabletmag.com/jewish-life-and-religion/75949/pioneer-women

Так же это упоминалось в многосерийном документальном фильме про освоение Запада на PBS
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: romikchef
2013-01-22 06:33 pm
Я с интересом прочел вторую ссылку и по диагонали - первую. Но не увидел ничего похожего.
Вас не затруднит привести конкретную цитату, в которой говорится про "почти исключительно еврейки", Дикий Запад и местечки? Заранее большое спасибо.
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: geneus
2013-01-22 06:41 pm
Может мне нужно будет лучшие ссылки поискать.
Об этом так же, как об установленном факте, говорили в документальном фильме на PBS.
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: romikchef
2013-01-22 06:49 pm
Не вижу я никакой логики в этом утверждении, чтобы принять его на веру, даже из такого авторитетного источника, как какая-то телепередача.
Вполне возможно, вы могли просто что-то недопонять из неё, приняв невест по переписке за проституток, а присутствие в публичных домах наравне с другими женщинами за исключительную привилегию.
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: geneus
2013-01-22 07:43 pm
Ладно, Вы же понимаете, что я - не историк и сам их проценты не считал.

Нужно будет погуглить исторические книги на Амазоне, чтоб определить какие именно цифры историки считают правильными.
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: geneus
2013-01-22 07:47 pm
Вот кое-что еще:

In the second half of the nineteenth century, several thousand impoverished young Jewish women from Eastern Europe were forced into prostitution in the frontier colonies of Latin America, South Africa, India, and parts of the United States by the Zwi Migdal, a notorious criminal gang of Jewish mobsters.

Isabel Vincent, acclaimed author of Hitler's Silent Partners, tells the remarkable true story of three such women—Sophia Chamys, Rachel Liberman, and Rebecca Freedman—who, like so many others, were desperate to escape a hopeless future in Europe's teeming urban ghettos and rural shtetls. Bodies and Souls is a shocking and spellbinding account of a monumental betrayal that brings to light a dark and shameful hitherto untold chapter in Jewish history—brilliantly chronicling the heartbreaking plight of women rejected by a society that deemed them impure and detailing their extraordinary struggles to live with dignity in a community of their own creation.

http://www.amazon.com/Bodies-Souls-Tragic-Prostitution-Americas/dp/B000HWYVX8
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: romikchef
2013-01-22 08:02 pm
Понятно. "Все верно, только не Амбарцумян, а Карапетян, и не академик, а футболист, и не выиграл, а проиграл".
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: geneus
2013-01-22 08:04 pm
Вы считаете и эту ссылку не по теме?
(Ответить) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: geneus
2013-01-22 06:55 pm
Ну вот ссылка косвенно относящаяся к обсуждаемой теме:
она о эмиграции из Российской Империи не в США, а в Германию, однао явление то же описывает:


http://www.aapjstudies.org/manager/external/ckfinder/userfiles/files/Pappenheim(1).pdf

Her engagement in the fight against prostitution sprang from the matrix of the shock she
experienced in encountering East European Jewry. Statistics prove just how serious this
problem was at that time in this milieu in Germany.
Since the 1880s, a high percentage of
the traffickers in girls, prostitutes, pimps and procurers, and female brothel owners were
Jews from Eastern Europe. This fact was ignored by male heads of the Jewish Communities
in Germany, since they believed this was a matter of personal weakness of character and
not a social phenomenon. To look the other way was in keeping with the moral canon of the
era. The Jewish public also feared that dealing with this problem and publication of figures
could be exploited by antisemitic propaganda as a characteristic that distinctively marked
the ‘Jewish race’.
In her view of East European prostitution, the problem of material poverty was fused with the
problem of an internal, spiritual and intellectual poverty that had to be comprehended in social terms, not merely as something individual.
(Ответить) (Parent) (Thread)